Obnova zgrade nam je zatvorila vrata za korisnike, ali otvorila prostor za promišljanje. Iskoristili smo priliku da preispitamo kako najbolje iskoristiti prostore koje već imamo – bez velikih budžeta i spektakularnih preinaka, ali s puno ideja, dobre volje i korisničke perspektive.
Kroz četiri dana UX radionica, zajedno smo razmišljali kako postojeći prostori knjižnice mogu postati ugodniji, funkcionalniji i prilagođeniji stvarnim potrebama naših korisnika.
Dan 1 – Razumijemo korisnike
U četvrtak, 11. rujna 2025., otvorili smo prvu UX radionicu. Ana nam je predstavila rezultate istraživanja korisničkog iskustva koje je proveo naš UX tim iz UX LAB-a. Korištene metode bile su bihevioralno mapiranje i promatranje te gerilski intervju. Sve je to naš tim prikazao pomoću mapa afiniteta, toplinskih i bihevioralnih mapa. Ukratko – dobili smo uvid u stvarne potrebe i ponašanja naših korisnika.
Nakon toga uslijedio je radionički dio s metodom gdje smo u 5 minuta zabilježili glavne probleme koje korisnici imaju, a proizašli su iz istraživanja te smo ih grupirali i dobili prvu veliku sliku – koji su to stvarni izazovi u korištenju prostora Knjižnice. Vodila nas je Lucija, a atmosfera je bila radna, ali opuštena.
Dan 2 – Rješavamo probleme naopačke
U petak, 12. rujna, Ana nas je vodila kroz metodu anti-problem – izvrsnu vježbu kojom smo sagledali probleme iz potpuno krivog, ali zapravo korisnog kuta: “Što bismo mogli napraviti da sve bude još gore?”
Cilj je, naravno, bio izvući ono što ne treba raditi – kako bismo lakše došli do stvarnih rješenja.
Zatim nas je Lucija uvela u brzu i zabavnu metodu 6-8-5, u kojoj smo u 5 minuta trebali generirati što više ideja za unapređenje prostora. Ideje smo grupirali, čitali, smijali se, ponekad i iznenadili kako netko može izvući sjajnu ideju iz detalja.
Dan 3 – Odabiremo najbolje ideje
Ponedjeljak, 15. rujna, bio je dan za evaluaciju i selekciju ideja. Uz metodu Butterfly Voting, svaki je sudionik imao 20 glasova koje je mogao podijeliti na ideje koje su mu najzanimljivije, najizvedivije ili jednostavno – najzabavnije.
Nakon toga, primijenili smo metodu How? Now, Wow! – super alat za razlikovanje realno izvedivih ideja od onih koje su inovativne, ali možda malo „prehrabre“. Odabrali smo one koje ćemo razvijati dalje – one koje imaju stvarni potencijal da promijene iskustvo korištenja knjižnice.
Dan 4 – Rukama do rješenja
Finalni dan, srijeda 17. rujna, bio je rezerviran za prototipiranje – izradu prostornih modela uz pomoć legića! Da, gradili smo knjižnicu od LEGO kockica.
Dijelili smo se u grupe i modelirali dva ključna prostora: Odjel za odrasle i Studijski odjel.
Kroz proces građenja i prezentacija modela, dobili smo konkretne prijedloge rješenja koje želimo testirati s korisnicima.
Što sad?
Ova četiri dana donijela su puno više od rješenja – donijela su novi način promišljanja prostora, zajedništvo i hrpu sjajnih ideja. UX radionice nastavljaju se u novim fazama, a korisnici će biti aktivno uključeni u testiranje i ocjenu prototipova.
Pratite nas!
